flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз результатів анонімного опитування громадян - відвідувачів Вінницького міського суду Вінницької області в період з 20 листопада по 1 грудня 2017 року

21 грудня 2017, 17:51

На виконання вимог пункту 1.9 плану роботи Вінницького міського суду Вінницької області на 2017 рік та з метою підвищення ефективності роботи апарату Вінницького міського суду Вінницької області в період з 20 листопада 2017 року до 1 грудня 2017 року було проведено опитування громадян-відвідувачів суду у формі анонімного анкетування.

В рамках опитування на інформаційних стендах, на сайті суду було розміщено оголошення про заплановане анкетування.В анкетній формі було розміщено 10 питань, які стосувалися оцінки якості роботи Вінницького міського суду Вінницької області. Респонденти мали змогу оцінити роботупрацівників апарату суду (зовнішній виглядта ставлення до громадян), повноту, якість та доступність інформації (наявність інформаційних стендів, наповненість та доступність сайту суду), ефективність організації роботи суду, зручність перебування у приміщенні суду.

Вивчення думки громадян-відвідувачів суду дає можливість дослідити рівень надання судових послуг. Отримані результати анкетного опитування будуть використані для всебічного аналізу думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття відповідних рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення роботи судової установи.

За результатами двотижневого моніторингу було опитано 80 громадян-відвідувачів суду, серед яких 47.5% – жінок (до 21 року – 10%; від 22-33 років – 22.5%; 34-45 років – 8.75%; 46 і більше – 6.25%), та 52.5 % – чоловіків (до 21 року – 8.75%; від 22-33 років – 13.75%; 34-45 років – 23.75%; 46 і більше – 18.75%).

Аналізуючи відомостіщодо характеристики респондента стало відомо, що загалом громадяни звертались до суду:  щоб подати документи – 27,5%, отримати інформацію по справі – 26,25%, ознайомитись з матеріалами справи – 21,25%, отримати копію рішення суду – 20%.Відповідно до першого блоку запитань найчастіше до Вінницького міського суду Вінницької області громадяни звертаються для того, щоб подати документи до суду.Підтвердженням є наступний графік, який поданий у процентному співвідношенні:

За результатами відомостей другого блоку питань, отриманих під час проведення опитуваннягромадян – відвідувачів суду, слід зазначити, що громадяниу середньому «добре» оцінили зручності та комфортність умовперебування у суді. Зокрема, відвідувачі оцінили перебування у будівлі суду з точки зору зручності та комфортності таким чином:«добре» – 33,75%; «задовільно» – 26,25%; «відмінно» – 23,75%; «незадовільно» – 12,5%; «важко сказати» – 3,75%.

Варто відзначити, що у графі побажань та пропозицій відвідувачі залишили зауваження на незручності щодо поганого освітлення у коридорах та відсутності місць для сидіння на першому поверсі суду, відсутності кімнат для очікування,  необхідність проведення ремонтних робіт туалетів, сходових клітин, коридорів та загалом усього приміщення суду.

Беззаперечним є той факт, що на якість роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як повнота, якість та доступність інформації для відвідувачів суду: інформаційні стенди, зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань, наявність зразків документів, а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в мережі Інтернет. Відтак, опитані досить високо оцінили даний критерій. Підтвердженням цього можуть слугувати результати відповідей, згідно яких:«добре» – 46,25%, «відмінно» – 27,5%, «задовільно» – 18,75%, «незадовільно»– 17,5%, «важко сказати» – 1,25%.

Отже, можна зробити висновок, що інформування відвідувачів щодо діяльності суду ведеться на достатньому рівні.

Немає особливих претензій у громадян-відвідувачів суду стосовно ефективності організації роботи суду. На питання щодо дотримання строків та процедур розгляду справ, вчасність отримання повідомлень про розгляд справ, обгрунтованість затримки(перенесення) судових слухань громадяни-відвідувачі дали такі відповіді: «добре» – 33,75%, «задовільно» – 26,25%, «відмінно» – 17,5%, «незадовільно» – 17,5%, «важко сказати» – 5%.

Аналізуючи відповіді на питання щодо виконання своїх обов’язків працівниками апарату суду, враховуючи такі аспекти, як: старанність та сумлінність, бажання допомогти,  форми одягуреспонденти дали таку оцінку: «добре» – 45%, «відмінно» – 25%, «задовільно» – 20 %, «незадовільно» – 7,5 %, «важко сказати» – 2,5%.

Враховуючи вищезазначені відомості можна відзначити, що вцілому учасники анонімного опитування роботою працівників апарату суду задоволені.Варто додати, що сумлінність у роботі, дотримання високої культури спілкування та етикету, належний зовнішній вигляд є важливими складовими поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави під час виконання службових обов'язків, з урахуванням яких громадськість оцінює чесність, неупередженість та ефективність діяльності державної служби взагалі і кожного державного службовця зокрема.

Також респонденти мали можливість відповісти на питання чи ставляться працівники апарату суду до відвідувачів коректно та ввічливо. На це питанняопитані відповіли таким чином:«так» – 63,75%, «скоріше так» – 21,25%, «скоріше ні» – 7,5%, «важко сказати» – 5%, «ні» – 2,5%.

Згідно результатів узагальнення даних проведеного опитування, громадяни високо оцінили відношення працівників апарату суду до відвідувачів суду.Варто додати, що запровадження та підтримання серед працівників суду традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін та іншими відвідувачами, а також щирого бажання допомогти кожному, хто звертається з тих чи інших питань, в межах компетенції суду, – всі ці кроки впроваджувалися та впроваджуються в суді з метою створення суду для людей, для захисту їх прав, свобод та інтересів.

Відвідувачам було запропоновано відповісти на питання щодо прийняття судом рішення у справі. Більшість респондентів зазначили, що суд прийняв справедливе рішення у їх справі– 41,5%, «скоріше так» – 17,5%.Разом з тим, є й ті, хто дав іншу відповідь: «скоріше ні» – 16,25%, «ні» – 13,75%, «важко сказати» – 11,25%.

Також респонденти відповіли на питання чи довіряють вони Вінницькому міському суду Вінницької області. За результатами відповідей найбільше опитаних відповіли «так» – 42,5%, «скоріше так» – «23,75%, «скоріше ні» – 16,25%, «ні» – 12,5%, «важко сказати» – 5%.

Заключним питанням у анкетній формі було чи довіряють відвідувачі взагалі судовій системі України. На що респонденти відповіли таким чином:«так» – 27,5%, «скоріше так» – 22,5%, «скоріше ні» – 18,75%, «важко сказати» – 17,5%, «ні» – 13,75%.

Підсумовуючи анонімне анкетне опитування громадян-відвідувачів суду можна дійти висновку, що організація роботи апарату Вінницького міського суду Вінницької області здійснюється на достатньому рівні. Крім того, усі побажання та пропозиції учасників опитування проаналізовано керівництвом суду.

Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення, адже необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі. Врахування рекомендацій громадян в подальшій роботі суду дозволить налагодити зворотній зв’язок між судом і громадськістю та сприятиме удосконаленню організації роботи суду й підвищенню авторитету судової системи в Україні.

Загалом роботу апарату суду оцінили на високому рівні – майже 90% опитаних («добре» – 45%; «відмінно» ­– 25%; «задовільно» – 20%). Разом з тим, майже 90% респондентів  позитивно оцінили повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду. Варто додати, що 85% учасників опитування відзначили коректне та ввічливе ставлення працівників апарату суду до відвідувачів.

За результатами проведеного опитування понад 80% громадян-відвідувачів суду виразили довіру Вінницькому міському суді Вінницької області.