Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Антимонопольний комітет України закликав Міністерство інфраструктури України, до сфери управління якого належить Укрзалізниця, забезпечити виконання Укрзалізницею накладених Рішенням Комітету зобов’язань щодо розроблення та затвердження механізму контролю за правильністю визначення призначення (найменування) вантажу, що в подальшому дозволить запобігти вчиненню подібних порушень.
Втім, такі дії Комітету не знайшли підтримки та належного реагування ні з боку Укрзалізниці, ані з боку Міністерства інфраструктури України. З огляду на це Антимонопольний комітет України має намір захищати свою позицію у судовому порядку, повідомляє «ЗіБ» з посиланням на АМКУ.
Нагадаємо, у липні 2013 року Рішенням Антимонопольного комітету України дії Державної адміністрації залізничного транспорту України, які полягають у зобов’язанні залізниць (Південної, Південно-Західної та Одеської залізниць) зазначати у перевізних документах – перевезення зернових вантажів ТОВ СП “Нібулон” до станції Миколаїв-Вантажний як перевезення зернових вантажів на експорт та донарахуванні і стягненні відповідної частки тарифу без належних обґрунтувань, було визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на загальнодержавному ринку перевезення вантажів транспортом загального користування.
За вказане порушення на Укрзалізницю було накладено штраф у розмірі 100 млн грн та надано зобов’язання, відповідно до яких Укрзалізниця мала розробити та затвердити для своїх структурних підрозділів механізм контролю за правильністю визначення вантажовласниками (вантажовідправниками тощо) призначення (найменування) вантажу (експорт або внутрішнє сполучення).
Укрзалізниця звернулася до Комітету з заявою щодо перегляду Рішення.
Однак наявна в Комітеті інформація підтверджує наявність в діях Укрзалізниці порушення, і, як наслідок, Рішення Комітету було залишено без змін. Метою Антимонопольного комітету України при прийнятті такого Рішення було забезпечення перевезень вантажів на принципах прозорості та належного захисту споживачів послуг Укрзалізниці з перевезення зернових вантажів транспортом загального користування, зокрема, сільгоспвиробників України.