Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Довіра людей – один із найважливіших факторів, який демонструє гідну та професійну роботу судової установи. У зв’язку з цим, формування позитивного іміджу є основним завданням керівництва та працівників суду, оскільки суд – це установа, яка працює для суспільства. Проте, щоб досягти бажаного результату, необхідно налагоджувати та систематично підтримувати двосторонній контакт з людьми. До того ж, потрібно навчитись не тільки якісно виконувати свою роботу, але й чути кожного відвідувача.
Так, за ініціативою голови суду Андрія Михайленка п’ять років поспіль у Вінницькому міському суді Вінницької області опитують громадян-відвідувачів суду. Зокрема, цього року на виконання рішення №53, від 17 вересня 2018 року, Ради суддів України «Про застосування системи оцінювання роботи суду (СОРС), з метою отримання інформації про поточну ситуацію роботи судів та визначення потреб органів системи правосуддя» та річного Плану роботи Вінницького міського суду Вінницької області на 2019 рік, в період з 9 до 25 січня 2019 року було проведено опитування громадян-відвідувачів суду.
Метою моніторингу є підвищення ефективності та якості функціонування Вінницького міського суду Вінницької області.
У рамках опитування на веб-порталі суду, офіційній сторінці у Фейсбук та на інформаційних стендах були розміщені відповідні оголошення про проведення опитування. Тому, усі бажаючі мали змогу заповнити анкети із запропонованими питаннями, та, водночас, вказати власні побажання та зауваження щодо роботи суду.
В анкетній формі було передбачено 58 питань, які за тематикою поділено на три блоки. Перший блок присвячений характеристиці респондента. У другому блоці питання стосувались якості роботи суду (зручність розташування суду, умови перебування у суді, повнота та якість інформації, виконання обов’язків працівниками апарату суду та їх ставлення до відвідувачів, дотримання строків судового розгляду, професіоналізм роботи судді). У третьому (додатковому) блоці, респонденти мали змогу висловити особисту думку щодо змін, які відбулись у суді, а також внести свої побажання та пропозиції щодо вдосконалення роботи Вінницького міського суду Вінницької області.
Так, моніторинг тривав понад трьох тижнів, в якому взяло участь 20 учасників.
Згідно результатів анкетування, можна дійти висновку, що відвідувачі суду висловлюють досить високий рівень довіри до Вінницького міського суду Вінницької області та гідно оцінюють його процесуальну й організаційну діяльність.
Слід зазначити, що 75% респондентів задоволені якістю роботи Вінницького міського суду Вінницької області. Даний показних уже декілька років поспіль залишається стабільно високим, що і є підтвердженням професійної роботи як керівництва, так і усіх працівників установи.
Понад 90% відвідувачів задоволенні розміщенням будівлі та транспортною розв’язкою у суді, хоча деякі з них мають зауваження щодо паркування автомобілів біля приміщення суду.
У свою чергу, під час оцінювання зручності та комфортності перебування у суді, деякі респонденти висловили незадоволення. Порівняно з минулорічним опитуванням, відвідувачі суду вважають, що відбулось незначне покращення умов. Так, 70% респондентів задоволені кількістю місць для очікування, оформленням документів, підготовкою до засідань та вільним доступом до побутових приміщень. До того, у більшості опитуваних – понад 80% не виникло зауважень щодо чистоти приміщення та освітленням. Проте, у третьому блоці «Зміни та рекомендації», респонденти висловили зауваження щодо першого поверху, а саме – жахливого стану стін та сходів, які підлягають ремонтних робіт.
Одним із ключових факторів, який відіграє важливу роль для відвідувачів суду є повнота та якість інформації, а саме: наявність інформаційних стендів, графіків розгляду справ, зразків документів, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на офіційній веб-сторінці суду та на офіційній сторінці у соціальній мережі Фейсбук. Тому керівництво суду слідкує за якістю наповнення вищезазначених офіційних каналів комунікації. Відповідно до цього, 50% відвідувачів суду, які переглядали офіційну сторінку суду, усі з них знайшли необхідну для себе інформацію.
Важливою складовою поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави є сумлінність, відповідальність, професіоналізм у роботі. Так, майже 95% респондентів задоволені роботою працівників апарату суду.
Не менш важливим фактором, який впливає на довіру суспільства до установи – є суддя. У зв’язку з цим, було поставлено ряд запитань. У свою чергу, майже 70% респондентів задоволені роботою суддів і вважають, що у своїй роботі вони діють неупереджено та незалежно. До того ж, понад 70% опитаних стверджують, що суддівське рішення було викладено легкою, доступною для розуміння мовою та добре обґрунтоване.
Результати проведеного опитування підтверджують гармонізацію працівників суду, тим самим це впливає на якість роботи установи. Підтвердженням цього є наступні підрахунки:
2015 - 2016 рік – 68% респондентів оцінили організацію роботи Вінницького міського суду Вінницької області з показниками «добре» та «відмінно»;
2017 рік – 96% громадян належно оцінили якість та доступність інформації для відвідувачів суду.
2018 рік – понад 85% громадян – відвідувачів суду виразили довіру до Вінницького міського суду Вінницької області.
2019 рік – 95% респондентів задоволені роботою працівників апарату суду.
Враховуючи вищезазначене, можна дійти висновку, що керівництво Вінницького міського суду Вінницької області діє та працює для людей. Створення необхідної стратегії, яка систематизує та налагоджує роботу працівників суду – один із основних факторів, який спрямований на покращення функціонування установи. Тому, керівництво суду щороку ініціює проведення опитування громадян-відвідувачів суду, що дає змогу удосконалюватись.
Прес-служба Вінницького міського суду Вінницької області