Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Важливим аспектом для працівників суду є довіра відвідувачів до їх роботи. Дослідження громадської думки щодо діяльності Вінницького міського суду Вінницької області – це стимул для поліпшення організації роботи апарату суду та вибору найбільш актуальних та ефективних методів виконання завдань. Для того, аби взаємозв’язок інституції з її аудиторію був ефективним, потрібно виробляти спеціальні стратегії, які допоможуть в подальшому розвитку суду. Однією із таких стратегій, є опитування громадян.
Так, з 18 червня по 2 липня 2018 року у Вінницькому міському суді було проведено анонімне опитування громадян-відвідувачів щодо ефективності роботи суду. За ініціативи голови суду Андрія Михайленка опитування громадян – відвідувачів суду проводиться на постійній основі від 2015 року. На думку очільника суду, практична користь опитування полягає у тому, що отримані результати дають можливість дослідити рівень надання судових послуг, дізнатися суспільні очікування щодо діяльності суду, своєчасно діагностувати існуючі проблеми, щоб знайти шляхи їх вирішення.
Мета анкетування – підвищити оцінку якості та визначити рівень довіри суспільства до роботи суду.
В рамках опитування на інформаційних стендах та на офіційному сайті суду було розміщено оголошення про заплановане опитування. Громадяни-відвідувачі суду мали змогу заповнити анкету у будівлі суду, а також у зручний для себе час, за допомогою спеціально розробленої форми в онлайн-режимі на сайті суду.
В анкетній формі було передбачено 8 питань, які за тематикою було поділено на три блоки. Перший блок – це питання щодо характеристики респондента, у другому – громадяни мали змогу оцінити якість роботи суду, а у третьому – усі охочі вносили свої пропозиції та побажання у відповідній графі бланку опитування.
Моніторинг респондентів тривав протягом 8 робочих днів, в якому взяли участь близько 70 респондентів.
Згідно результатів проведеного анонімного анкетування відвідувачів суду, майже 85% респондентів висловили довіру до Вінницького міського суду Вінницької області.
Слід зазначити, що майже 96% громадян належно оцінили якість та доступність інформації для відвідувачів суду. За підсумками опитувань минулих років, даний показник залишається стабільно високим. Відповідно до цього, можна дійти висновку, що зовнішня та внутрішня комунікаційна робота суду здійснюється на достатньому рівні.
Понад 90% опитаних гідно оцінили ефективність організації роботи суду та відмітили, що працівники Вінницького міського суду при спілкуванні з ними виявляють коректність, ввічливість та бажання допомогти.
Не менш важливим фактором, є сумлінність у роботі, дотримання високої культури спілкування та етикети, належний зовнішній вигляд уповноважених на виконання функцій держави. Так, майже 95% респондентів задоволені роботою працівників апарату суду. Важливо, що впродовж чотирьох останніх років даний показник збільшився майже на 5%, що дає змогу стверджувати про відповідальність та компетентність працівників Вінницького міського суду Вінницької області.
Варто додати, що керівництво суду модерує свою роботу таким чином, аби постійно підтримувати серед працівників суду традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін. Тому 85% опитаних задоволені ставленням працівників Вінницького міського суду до себе.
На думку респондентів, суд прийняв справедливе рішення за результатами розгляду у їх справі. Так, близько 84 % громадян впевненні у справедливості рішення суду.
Щодо умов перебування у суді з точки зору зручності та комфортності, громадян частково влаштовують умови перебування у Вінницькому міському суді Вінницької області. Так, у графі побажань та пропозицій відвідувачі залишали зауваження щодо коридору першого поверху, де немає достатнього освітлення, а підлога та стіни у жахливому стані. Більшість учасників опитування звернули увагу на необхідності проведення капітального ремонту суду. Проте, працівники суду шляхом належного виконання посадових обов’язків та високої етики поведінки працівника суду намагаються створювати комфортну атмосферу для відвідувачів суду, аби компенсувати неналежний стан будівлі. Тож, зважаючи на зусилля працівників, 91% респондентів залишили позитивний відгук.
Заключне питання стосувалось довіри до судової системи в Україні. Так, 63% респондентів позитивно відповіли.
Аналізуючи дослідження за попередні чотири роки, спостерігається така тенденція:
2015 - 2016 рік – 68% респондентів оцінили організацію роботи Вінницького міського суду Вінницької області з показниками «добре» та «відмінно»;
2017 рік – понад 80% громадян – відвідувачів суду виразили довіру до Вінницького міського суду Вінницької області.
2018 рік – 85.2% громадян міста висловлюють довіру Вінницькому міському суду Вінницької області.
Враховуючи вищезазначене, думка щодо суцільної недовіри громадськості до судової влади не знаходить свого підтвердження. Оскільки, показники щодо організації роботи апарату суду та довіри до суду постійно зростають і є стимулом для подальшого самовдосконалення.
Результати отриманих даних анонімного анкетування громадян-відвідувачів суду підтверджують гармонізацію відносин суду з громадськістю, відкритості діяльності установи та тенденцію підвищення довіри до судової влади. Так, керівництво зацікавлене в аналізі думки відвідувачів, тому кожен бажаючий, щодня має можливість у будь-який час висловити свою позицію щодо роботи суду, а саме пройти анонімне онлайн-опитування та залишити побажання й пропозиції у «Скриньці довіри», яка розміщена на сайті суду.
Прес-служба Вінницького міського суду Вінницької області