Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Результати анонімного опитування громадян – відвідувачів Вінницького міського суду Вінницької області за період з 18 червня по 2 липня 2018 року
Відповідно до пункту 29 плану роботи Вінницького міського суду Вінницької області, на 2018 рік затвердженого Наказом голови суду №8 від 16.01.2018 року, в період з 18 червня по 2 липня 2018 року було проведено опитування громадян – відвідувачів суду. Дослідження думки громадськості здійснено з метою підвищення ефективності та якості роботи Вінницького міського суду Вінницької області. Отриманні результати моніторингу використовуються для всебічного аналізу думки громадян, вивчення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття дієвих рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення роботи Вінницького міського суду Вінницької області.
За ініціативи голови суду Андрія Михайленка опитування громадян – відвідувачів Вінницького міського суду Вінницької області проводиться на постійній основі від 2015 року. На думку очільника суду практична користь опитування полягає у тому, що отримані результати дають можливість дослідити рівень надання судових послуг, дізнатися суспільні очікування щодо діяльності суду, своєчасно діагностувати існуючі проблеми, щоб знайти шляхи їх вирішення.
Завдання опитування:
В рамках опитування на інформаційних стендах та на офіційному сайті суду було розміщено оголошення про заплановане опитування. Громадяни-відвідувачі суду мали змогу заповнити анкету у будівлі суду, а також у зручний для себе час, за допомогою спеціально розробленої форми в онлайн-режимі на сайті суду.
В анкетній формі було передбачено 8 питань, які за тематикою було поділено на три блоки. У першому блоці питання стосувалися характеристики респондента. У другому блоці громадяни мали змогу оцінити якість роботи суду (умови перебування у суді, повноту, якість та доступність інформації, ефективність організації роботи суду, виконання обов’язків працівниками апарату суду та їх ставлення до відвідувачів, рівень довіри до суду та судової влади України загалом). У третьому блоці усі охочі мали можливість внести свої пропозиції чи побажання у відповідній графі бланку опитування.
І. Характеристика респондента
Моніторинг респондентів тривав протягом 8 робочих днів. В рамках дослідження було опитано близько 70 громадян-відвідувачів, які дали свою оцінку якості роботи суду, серед опитаних – 58,8 % жінок та 41,2% чоловіків.
Згідно проаналізованих результатів першого блоку питань, можна дійти висновку, що в основному до суду звертались: щоб отримати копію рішення – 47,1%; подати документи – 22,1%; отримати інформацію по справі – 22,1%; ознайомитись з матеріалами справи – 10,3%.
ІІ. Якість роботи суду
Умови перебування у суді з точки зору зручності та комфортності
За результатами даного питання, громадян частково влаштовують умови перебування у Вінницькому міському суді Вінницької області. У графі побажань та пропозицій відвідувачі залишили зауваження щодо коридору першого поверху, де немає достатнього освітлення, а підлога та стіни у жахливому стані. Більшість учасників опитування звернули увагу на необхідності проведення капітального ремонту суду. Проте працівники суду шляхом належного виконання посадових обов’язків та високої етики поведінки працівника суду намагаються створити комфортну атмосферу для відвідувачів суду, аби компенсувати неналежний стан будівлі. Тож, зважаючи на зусилля працівників, респонденти оцінили умови перебування у суді: «добре» – 48, 5%, «відмінно» – 23,5; «задовільно» – 19,1%; «незадовільно» – 5,9%; «важко сказати» – 2,9%. Порівняно з попередніми роками, можна зробити висновок, що показник станом на 2018 рік покращився на 7%.
Повнота якість та доступність інформації у суді
Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як повнота, якість та доступність інформації для відвідувачів суду: інформаційні стенди, графіки розгляду справ, наявність зразків документів, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на офіційній веб-сторінці суду.
Слід зазначити, що майже 96% респондентів належно оцінили якість та доступність інформації для відвідувачів суду. Підтвердженням цього можуть слугувати наступні данні: «добре» – 44,1%; «відмінно» – 32,4%; «задовільно» – 19,1%; «незадовільно» – 2,9%; «важко сказати» – 1,5%.
За підсумками опитувань минулих років показник залишається стабільно високим. Відповідно до цього, можна дійти висновку, що зовнішня та внутрішня комунікаційна робота суду здійснюється на достатньому рівні.
Ефективність організації роботи суду
Важливими факторами, що впливають на ефективність організації роботи суду є дотримання строків та процедур розгляду справ, вчасність отримання повідомлень про розгляд справ, обґрунтованість затримки чи перенесення судових слухань, тощо.
Згідно аналізу даного питання, можна дійти висновоку, що в цілому, організація роботи працівників апарату Вінницького міського суду Вінницької області здійснюється на високому рівні. Понад 90% респондентів гідно оцінили організацію роботи суду та відмітили, що працівники Вінницького міського суду при спілкуванні з відвідувачами виявляють коректність, ввічливість та бажання допомогти. Підтвердженням цього можуть слугувати наступні показники: «добре» – 35,3%; «відмінно» – 30,1%; «задовільно» – 26,5%. Менше 8% громадян дали іншу відповідь: «незадовільно» – 5,9%; «важко сказати» – 1,5%.
Виконання своїх обов’язків працівниками суду
Сумлінність у роботі, дотримання високої культури спілкування та етикети, належний зовнішній вигляд є важливими складовими поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави. Тим самим, громадськість оцінює чесність, неупередженість та ефективність діяльності державної служби взагалі і кожного державного службовця зокрема.
Так, майже 95% респондентів задоволені роботою працівників апарату суду. Про це свідчать наступні результати: «добре» –44,1%; «відмінно» – 38,2%; «задовільно» – 11,8%; «незадовільно» – 4,4%; «важко сказати» – 1,5%. Важливо, що впродовж чотирьох років даний показник збільшився майже на 5%, що дає змогу стверджувати про відповідальність та компетентність працівників Вінницького міського суду Вінницької області.
Ставлення працівників апарату суду до відвідувачів
На думку респондентів, працівники апарату суду до громадян-відвідувачів ставляться ввічливо. Підтвердженням цього є наступні результати: «так» – 61,8%; «скоріше так» –23,5%; «скоріше ні» – 5,9%; «важко сказати» – 4,4%; «ні» – 4,4%.
Варто додати, що керівництво суду модерує свою роботу таким чином, аби постійно підтримувати серед працівників суду традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін та іншими відвідувачами, щирого бажання допомогти кожному, хто звертається з тих чи інших питань, які входять у компетенцію суду.
Чи справедливе рішення прийняв суд?
За результатами відповідей на питання щодо прийняття судом справедливого рішення у справі, близько 84 % громадян впевненні у справедливості рішення суду. Про це свідчать наступні дані: «так» – 60,3%; «скоріше так» – 23,5%; «важко сказати» – 20,6% ; «скоріше ні» – 2,9%; «ні» – 2,9%.
Варто зазначити, що порівнюючи з минулим роком, даний показник підвищився на 24.8%. Тож, не зважаючи на досить високу прогресію, варто не зупинятися на досягнутому, а рухатися в напрямку зміцнення авторитету судової влади та продовжувати забезпечувати інформаційну відкритість діяльності суду.
Довіра до Вінницького міського суду Вінницької області
На підставі отриманих даних 85.2% громадян – відвідувачів суду висловили довіру Вінницькому міському суді Вінницької області. Про що свідчать відповіді учасників опитування – «так» – 67,6%; «скоріше так» –17,6%; «важко сказати» – 10,3%; «ні» – 2,9%; «скоріше ні» – 1,5%.
У порівнянні з минулим роком рівень довіри до Вінницького міського суду підвищився на майже 19%.
Довіра судовій системі України
За результатами відповідей, найбільше опитаних відповіли, що довіряють судовій владі України – «так» – 38,2%; «скоріше так» –25%; «важко сказати» – 19,1%; «скоріше ні» –8,8%; «ні» – 8,8%. За останній рік рівень довіри до судової влади зріс на 13.2%.
ІІІ. Побажання та пропозиції громадян – відвідувачів суду
У графі побажань та пропозицій більшість відвідувачів залишили зауваження щодо необхідності проведення ремонту у судовому приміщенні. Також, деякі учасники опитування позитивно відгукнулися щодо роботи працівників окремих відділів – Довідкового бюро та відділу ведення архівних справ. Отриманні побажання, пропозиції та зауваження громадян взято до уваги та проаналізовано керівництвом суду.
Висновки:
Згідно результатів проведеного анонімного опитування відвідувачів суду, громадяни міста висловлюють досить високий рівень довіри до Вінницького міського суду Вінницької області та гідно оцінюють його процесуальну й організаційну діяльність.
За результатами аналізу громадської думки щодо діяльності Вінницького міського суду Вінницької області протягом останніх чотирьох років, спостерігаємо наступну тенденцію:
2015 - 2016 рік – 68% респондентів оцінили організацію роботи Вінницького міського суду Вінницької області з показниками «добре» та «відмінно»;
2017 рік – понад 80% громадян – відвідувачів суду виразили довіру до Вінницького міського суду Вінницької області.
2018 рік – 85.2% громадян міста висловлюють довіру Вінницькому міському суду Вінницької області.
Враховуючи вищезазначене, думка щодо суцільної недовіри громадськості до судової влади не знаходить свого підтвердження.
Результати отриманих даних анонімного анкетування громадян-відвідувачів суду підтверджують гармонізацію відносин суду з громадянами, відкритості діяльності установи та тенденцію підвищення довіри до судової влади.
Громадська думка підтверджує правильність та ефективність обраних керівництвом суду напрямів та шляхів виконання важливої функції, покращення розуміння та довіри суспільства до системи правосуддя, та як результат – забезпечення належного захисту прав та свобод громадян.
Результати проведених опитувань є стимулом для подальшого поліпшення організації роботи суду та допомагає обрати найбільш актуальні та ефективні методи виконання завдань, вивчення передового досвіду, забезпечення належних умов для впровадження інноваційних технологій та подальшого вдосконалення діяльності Вінницького міського суду Вінницької області.
Прес-служба Вінницького міського суду Вінницької області