Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Варто зауважити, що подібне дослідження поступово стає традиційним. Схожий захід проводився за ініціативою керівництва Вінницького міського суду з 02 по 06 червня 2014 року.
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян Вінницьким міським судом Вінницької області на веб-сторінці суду та інформаційному стенді (дошці) у приміщенні суду були розміщені відповідні оголошення, виготовлено та розмножено анкету, у вестибюлі суду розміщено скриньку для заповнених анкет.
В опитуванні взяли участь 21 відвідувач Вінницького міського суду. Громадянам було запропоновано заповнити анкету, яка складалася з 12 питань щодо діяльності апарату суду.
Перш за все учасникам потрібно було оцінити зручність умов перебування в суді ( достатність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами) отримані наступні результати:
Незадовільно – 1, що становить 4,7 %;
Задовільно – 11, що становить 52, 3%;
Добре – 4, що становить 19,05%;
Відмінно – 3, що становить 14,2%;
Важко сказати – 2, що становить 9, 52%.
По другому питанню анкети щодо оцінки повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Незадовільно – 0
Задовільно – 8, що становить 38,1%;
Добре – 10, що становить 47,62%;
Відмінно – 3, що становить 14,29%;
Важко сказати – 0
По третьому питанню анкети щодо оцінки ефективності організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність, з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Незадовільно – 0
Задовільно – 6, що становить 28,57%;
Добре – 11, що становить 52,38%;
Відмінно – 3, що становить 14,29%;
Важко сказати – 1, що становить 4,76%
По четвертому питанню анкети щодо незалежності та неупередженості суду при розгляді справи отримані наступні результати (кількість відповідей):
Ні – 0
Скоріше ні – 2, що становить 9,52%;
Скоріше так – 11, що становить 52,38%;
Так – 5, що становить 23,81%;
Важко сказати – 3, що становить 14,29%.
По п’ятому питанню анкети щодо коректного та ввічливого ставлення суддів до відвідувачів суду (сторін по справі) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Ні – 1, що становить 4,76%;
Скоріше ні – 0,
Скоріше так – 8, що становить 38,1%;
Так – 12, що становить 57,14%;
Важко сказати – 0.
По шостому питанню анкети щодо коректного та ввічливого ставлення працівників апарату суду до відвідувачів суду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 1, що становить 4,76%;
Скоріше ні – 1, що становить 4,76% ;
Скоріше так – 6, що становить 28,57%;
Так – 13, що становить 61,9%;
Важко сказати – 0.
По сьомому питанню анкети щодо однакового ставлення (без упереджень) суддів та працівники суду до чоловіків та жінок (сторін по справі, свідків тощо) отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 0;
Скоріше ні – 1, що становить 4,76%;
Скоріше так – 6, що становить 28,57%;
Так – 11, що становить 52,38%;
Важко сказати – 3, що становить 14,29%.
По восьмому питанню анкети щодо ефективності виконання суддями своїх функціональних обов’язків (дотримання процедур відкриття провадження у справі, забезпечення доказів, забезпечення позову) отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 0;
Скоріше ні – 1, що становить 4,76%;
Скоріше так – 7, що становить 33,33%;
Так – 11, що становить 52,38%;
Важко сказати – 2, що становить 9,52%.
По дев’ятому питанню анкети щодо справедливості рішення яке прийняв (прийме )суд по справі отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 0;
Скоріше ні – 1, що становить 4,76%;
Скоріше так – 8, що становить 38,1%;
Так – 10, що становить 47,62%;
Важко сказати – 2, що становить 9,52%.
По десятому питанню анкети щодо фактів корупційних дій та хабарництва суддів та працівників суду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 16, що становить 76,19%;
Так – 5, що становить 23,81%.
По одинадцятому питанню анкети щодо довіри до суду, в якому розглядається справа отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 0;
Скоріше ні – 2, що становить 9,52%;
Скоріше так – 8, що становить 38,1%;
Так – 8, що становить 38,1%;
Важко сказати –3, що становить 14,29%.
По дванадцятому питанню анкети щодо довіри до судової влади України отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 3, що становить 14,29%;
Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що організація роботи апарату у Вінницькому міському суді здійснюється в цілому на достатньому рівні. Проведення подібних опитувань дозволяє виявити й усунути недоліки роботи апарату суду. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі. З цією метою необхідно розробити план дій щодо поліпшення організації роботи Вінницького міського суду, та обрати найбільш актуальні й ефективні методи виконання завдань покладених Конституцією і законами України.